Eos Weekblad op iPad: Schaduwzijde van nachtverlichting

Ook: leven op gsm en nieuwe DNA-test voor voedsel

Bij vrouwen die nachtshiften draaien werd meer borstkanker vastgesteld. Misschien speelt de invloed van licht een rol. Bij vogels stuurt kunstlicht de hormoonhuishouding alvast in de war. Is nachtlicht ongezond? Daarop focust Eos op iPad deze week.

Verder nog in dit nummer:

Dingen die op uw mobieltje leven
Bacteriën gebruiken heel wat voorwerpen als taxi om zich te verspreiden: insecten, water, voedsel, lucht en (seksueel) contact zijn slechts enkele voorbeelden. Ook uw telefoon ontsnapt er niet aan.

Paardenvleeslasagnes testen voor 15 miljoen
Volgens geneticus Terry Vrijenhoek zouden we het geld voor dure DNA-tests om paardenvlees te detecteren beter investeren in één handig apparaat dat het totale aandeel koeien- of paardenvlees in je lasagne zichtbaar maakt, of het aandeel bacteriën in je Yakult.

De complexe weg naar migraine
Onderzoekers hebben een reeks gebeurtenissen in de hersenen blootgelegd die een migraine-aanval inluiden.

Eos Weekblad op iPad
Elke vrijdag bieden we u een nieuwsgedreven weekblad, gelardeerd met beeld en geluid. De Eos-app kunt u gratis downloaden in de App-store van iTunes.Met die app haalt u de wekelijkse uitgaven gratis binnen.

Reageer via Facebook