Multimedia

Audio

Een vliegtuig kan met één volle tank een halve keer om de aarde vliegen vanaf zijn basis. Als het zich laat bevoorraden in de lucht door dezelfde vliegtuigtypes vanuit dezelfde luchtmachtbasis, hoeveel vliegtuigen heb je nodig voor één vlucht rond de aarde?

Video

Robotkangoeroe gebruikt energie uit een landing voor een volgende sprong.

Video

De 'Paddle' kan de vorm aannemen van een wegenkaart of zelfs die van een armband.

Video

Dit versnelde filmpje toont een vogelspin die zijn exoskelet afwerpt.

Video

Amerikaanse onderzoekers hebben een robotvis ontwikkeld die even snel en soepel beweegt als echte vissen.

Video

Muziekliefhebbers met een unieke smaak moeten dit weekend naar Parijs. Daar wordt een éénmalig concert gegeven met stenen muziekinstrumenten die nog uit de prehistorie stammen.

Video

Iets meer dan drie seconden, meer heeft Cubestormer 3 niet nodig.

Video

Wetenschappers hebben in Alaska een fossiel van 70 miljoen jaar oud gevonden. Het zou gaan om een kleine, nieuwe soort tyrannosaurus.

Video

Deze cyborg-drummer heeft met zijn armprothese een streepje voor.

Video

Vliegende slangen doen hun naam alle eer aan. Maar hoe blijven ze in de lucht? Bekijk de video.

Audio

In een wachtkamer met twee deuren vertelt bewaker één altijd de waarheid, bewaker twee liegt voortdurend. Hoe kom je met slechts één vraag te weten welke deur naar de hemel leidt?

Video

Het lijken wel gloeiwormen, maar de razendsnel bewegende 'beestjes' in deze video zijn nanomotoren in een levende cel.

Audio

Hoeveel is een half plus een vierde plus een achtste plus een zestiende plus …?

Fotogalerij

De koepel is 30 meter in doorsnee en 10 meter hoog.

Video

Hoe een embryo een kuiken wordt.

Audio

Wiskundige Dirk Huylebrouck legt de luisteraars van MNM elke maandag een vraagstuk voor.

Fotogalerij

Antropoloog bestudeert darmflora van jager-verzamelaars in Tanzania. Zo wil hij nagaan hoe onze westerse levensstijl onze inwendige bacteriegemeenschappen en onze gezondheid beïnvloeden.

Audio

Wie is de dader: Tom, André, Liesbeth of John?

Fotogalerij

Op Antarctica zijn fotonegatieven gevonden van bijna 100 jaar oud. Onderzoekers vonden ze in een blok ijs in een hut die was gebouwd tijdens de expeditie van de omgekomen poolreiziger Robert Falcon Scott.

Video

Vakblad Science noemt kankerimmunotherapie de belangrijkste wetenschappelijke doorbraak van 2013.

Video

NASA maakte een reconstructie van hoe de astronauten van Apollo 8 45 jaar geleden de aarde zagen opkomen terwijl ze rond de maan cirkelden.

Video

Onderzoekers van de TU Delft hebben een miniatuurvliegtuigje van amper twintig gram gebouwd dat zelf obstakels kan ontwijken.

Video

Amerikaanse wetenschappers hebben het noordelijke halfrond van Saturnus-maan Titan volledig in kaart gebracht en in een simulatiefilmpje gegoten.

Video

De Chinese maanwagen Yutu heeft zijn eerste meters afgelegd in de Regenboogbaai.